Badania opinii pracowników z dwóch perspektyw

Biorąc pod uwagę istotność pozytywnych relacji w zarządzaniu organizacją należy w regularny sposób przeprowadzać badania opinii pracowników. Pozwoli to nie tylko na wychwycenie słabych punktów, ale także dostarczy bardzo ważnych informacji, z których bardzo często nie zdajemy sobie sprawy. W omawianej kwestii należy mieć na uwadze, iż opinie ludzi są zawsze subiektywne, ale przez to dostarczają bardzo wiele niezauważalnych dotąd danych.

Cel badania musi być skonkretyzowany

Przed przystąpieniem do procesu badawczego bardzo ważne jest określenie tego, co ma zostać zbadane. Można tak badać opinie, jak i satysfakcję bądź zaangażowanie pracowników. Stąd bardzo ważne jest dookreślenie pojęć oraz celu badawczego. W procesie przeprowadzania badań opinii pracowników można uzyskać dane, które pozwolą na:

  • zapobieganie niepożądanych zjawisk;
  • eliminowanie błędnych założeń;
  • budowanie przyjaznego wizerunku;
  • wspieranie pracowników i ich aspiracji.

Badanie musi być zgodne z etyką

O celu badania może powiedzieć także, iż powinien on być realny i odnosić się do faktycznej sytuacji, a także zakładać pewne możliwe do rozwinięcia opcje działania. Przy czym ustając cel badania należy mieć na uwadze niebezpieczeństwa, jakie mogą wystąpić w trakcie jego realizacji. Ważne jest przy tym, aby w procesie badawczym pamiętać o tym, iż:

  • udział w badaniu powinien być dobrowolny;
  • należy zachować anonimowość ankietujących;
  • wyniki badania powinny służyć etycznym celom;
  • sam proces powinien stosować się do wyznaczonych norm.

Co zyskasz dzięki badaniom?

Badania opinii pracowników można przeprowadzać z wykorzystaniem metod jakościowych bądź ilościowych. Bardzo często badania ilościowe poszerza się o jakościowy wymiar badań, co pozwala na całościowe ujęcie badanego zagadnienia. Takie badania przeprowadzone w kontekście opinii pracowników:

  • wzmacniają proces podejmowania właściwych decyzji;
  • umożliwiają identyfikację czynników obniżających motywację;
  • wskazują nieprawidłowe zachowania;
  • dają szansę porównania poszczególnych grup.

Korzyści, które są dla wszystkich

Patrząc natomiast na poruszone zagadnienie ze strony pracowników da się zauważyć, iż zyskują oni poczucie, że ich opinia jest ważna dla pracodawcy. Wzrasta w nich także odpowiedzialność za warunki, w jakich pracują, a także zyskują możliwość anonimowego zgłoszenia problemu. Z obu perspektyw (pracodawcy i pracownika) przeprowadzenie badań opinii pracowników związane jest z zyskaniem wymiernych korzyści.

Badania opinii pracowników w firmieNowatorskie oprogramowanie do badań telefonicznych (CATI-System)Umowa śmieciowa – egoizm państwowości, czy krok stronę pracownika?Skuteczne działaniaProgramy europejskieElementy wywierające wpływ na lokalne rynki pracyAnaliza wstępnaZrozumieć rynek i działaćDlaczego przeprowadza się badania pracowników?Badania rynku – to o nich musisz wiedziećPerspektywa w pracy socjologaSens badania satysfakcji pracownikówBadania satysfakcji pracowników metodą CAWIBadania opinii pracowników z dwóch perspektywBadanie opinii pracowników a realizacja celów rozwojowychSatysfakcja pracownika a poziom zadowolenia klientaJakie możemy wyróżnić techniki badań ankietowych?Jakie korzyści odniesiesz dzięki prowadzeniu badań tajemniczego klienta?Badania sondażoweBadania opiniiPłatne ankietyPlatformy informatyczne dla biznesuRozwiązania dla rynku healthcareJak bardzo przydają się badania marketingoweBadania satysfakcji pacjentówReklamowy sezonHow to properly conduct market research in PolandTajemniczy KlientBadania rynkuZamów badanieCo sprawia, że warto przeprowadzić badanie 360 stopni?Aplikacja - Test Kompetencji wsparciem procesu rekrutacjiKompetencje a dobór nowych pracownikówKilka informacji o badaniach satysfakcji pracownikówBadania, które usprawniają proces rekrutacjiTrzy podstawowe obszary badania satysfakcji pracownikówSystem P1 początki – certyfikacja podmiotuBadania rynku - 5 powodów, dla których warto je przeprowadzićBilans kompetencji - zalety badaniaBadania marketingowe - zgromadź informacje o konsumentachKonsultacje z logopedą onlineCzy lekarz online wypisuje recepty?4 korzyści wynikające z przeprowadzania badań marketingowychKiedy przeprowadzić analizę rynku?Łatwe metody samodzielnego przeprowadzania badań rynkuSegmentacja rynku | Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat®5 korzyści wynikających z badań CAWIPięć zasad w pisaniu ankietJak uniknąć popełnienia błędów pisząc pytania do ankiety?Jak przeanalizować zebrane dane w ankiecie?Depresja sezonowa. Kiedy światło gra na twoim nastroju.Wysokie ciśnienie krwi, bardzo powszechna chorobaBezdech senny - mimowolne przerwy w oddychaniu
badania opinii pracownikówbadania satysfakcji pracownikówbadania rynku pracybadane opinii
Copyright © 2018logo-biostat