Badania rynku – to o nich musisz wiedzieć

Rozumienie zachodzących zjawisk związane jest z uświadomieniem sobie własnej kondycji. W tym celu można przeprowadzić procesy badawcze, które będą odpowiadać ujawniającym się potrzebom. Mogą to być na przykład badania rynku, które będą prowadzone w sposób regularnych, a w skład nich będzie wchodzić gromadzenie, opracowywanie i analizowanie danych.

Rynek powinien zostać poddany badaniu

Procesy badawcze z zasady rozpoczynają się od zdefiniowania problemu, który zostanie przebadany. Problem ten powinien być skonkretyzowany, a przy tym realny do osiągnięcia. Natomiast kończą się wraz z zaprezentowaniem wyników oraz wniosków i zaleceń. Przeprowadzenie badań rynku przydaje się w sprawie między innymi:

  • analizy sytuacji;
  • przeprowadzania próbnych badań marketingowych;
  • kreowania marki.

W ramach przywołanych badań przeprowadza się analizę rynku, które jest osobnym badaniem polegającym na jednorazowym zebraniu danych oraz opisaniu sytuacji rynkowej w bieżącej sytuacji. Umożliwia to ocenę dotychczas podejmowanych działań.

O badaniu na różne sposoby

Badania te można podzielić biorąc pod uwagę przedmiot badania bądź metodykę gromadzenia danych czy sposób pozyskiwania danych. Koncentrując się na przedmiocie badania dzieli się je na:

  • demoskopowe tj. badania opinii publicznej, gdzie gromadzi się dane dotyczących danych społeczno-ekonomicznych;
  • ekonomiczne, które gromadzą dane koncentrując się na wielkości sprzedaży, cenie, zysku z dystrybucji, sile nabywczej itp.

Z danymi można zrobić wszystko

W związku z metodyką gromadzenia danych wyróżnia się badania jakościowe i ilościowe. Każda z tych grup dostarcza innych informacji i koncentruje się na różnych ich wymiarze. Dane jakościowe pozwalają na zrozumienie zagadnienia poprzez stawienie pytanie dlaczego, a ilościowe są tzw. danymi twardymi skoncentrowanymi na pytaniu ile. Trzeci sposób pozyskiwania danych skoncentrowany na sposobach ich pozyskiwania mówi o dwóch rodzajach badań rynkowych:

  • pierwotne – dotyczą pozyskiwania danych od konkretnego grupy ankietowanych;
  • wtórne – nakierowane są na dane już istniejące.

Badając rynek w głównej mierze uwzględnia się kwestie związane z rynkiem zbytu, a więc wielkość obrotów oraz łatwość sprzedaży.

Motywacja w centrum zainteresowania

Pozyskując wyniki badania można czerpać z nich potrzebną wiedzę na różne tematy, a ponadto właściwie określać cele rozwojowe. Przeprowadzone badania rynku mają stanowić formę motywacji, która pozwala na ukierunkowanie podejmowanych działań oraz pozwala na skuteczne wykorzystywanie zasobów.

Badania opinii pracowników w firmieNowatorskie oprogramowanie do badań telefonicznych (CATI-System)Umowa śmieciowa – egoizm państwowości, czy krok stronę pracownika?Skuteczne działaniaProgramy europejskieElementy wywierające wpływ na lokalne rynki pracyAnaliza wstępnaZrozumieć rynek i działaćDlaczego przeprowadza się badania pracowników?Badania rynku – to o nich musisz wiedziećPerspektywa w pracy socjologaSens badania satysfakcji pracownikówBadania satysfakcji pracowników metodą CAWIBadania opinii pracowników z dwóch perspektywBadanie opinii pracowników a realizacja celów rozwojowychSatysfakcja pracownika a poziom zadowolenia klientaJakie możemy wyróżnić techniki badań ankietowych?Jakie korzyści odniesiesz dzięki prowadzeniu badań tajemniczego klienta?Badania sondażoweBadania opiniiPłatne ankietyPlatformy informatyczne dla biznesuRozwiązania dla rynku healthcareJak bardzo przydają się badania marketingoweBadania satysfakcji pacjentówReklamowy sezonHow to properly conduct market research in PolandTajemniczy KlientBadania rynkuZamów badanieCo sprawia, że warto przeprowadzić badanie 360 stopni?Aplikacja - Test Kompetencji wsparciem procesu rekrutacjiKompetencje a dobór nowych pracownikówKilka informacji o badaniach satysfakcji pracownikówBadania, które usprawniają proces rekrutacjiTrzy podstawowe obszary badania satysfakcji pracownikówSystem P1 początki – certyfikacja podmiotuBadania rynku - 5 powodów, dla których warto je przeprowadzićBilans kompetencji - zalety badaniaBadania marketingowe - zgromadź informacje o konsumentachKonsultacje z logopedą onlineCzy lekarz online wypisuje recepty?4 korzyści wynikające z przeprowadzania badań marketingowychKiedy przeprowadzić analizę rynku?Łatwe metody samodzielnego przeprowadzania badań rynkuSegmentacja rynku | Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat®5 korzyści wynikających z badań CAWIPięć zasad w pisaniu ankietJak uniknąć popełnienia błędów pisząc pytania do ankiety?Jak przeanalizować zebrane dane w ankiecie?Depresja sezonowa. Kiedy światło gra na twoim nastroju.Wysokie ciśnienie krwi, bardzo powszechna chorobaBezdech senny - mimowolne przerwy w oddychaniu
analizy rynku konkurencyjnegobadania rynkuanaliza rynkubadania opiniibadanie opiniiagencje badawcze
Copyright © 2018logo-biostat