Badania i rozwiązania dla rynku healthcare

W branży healthcare warunki na rynku mogą zmieniać się bardzo szybko. Chodzi o usługi, produkty, ustawodawstwo, badania i rozwój, współpracę naukowo-badawczą i wiele innych zagadnień. Dlatego najlepiej na tym rynku radzą sobie firmy, które szybko potrafią dostosowywać się do otoczenia.

Kolejnym czynnikiem, bardzo istotnym w tej branży jest wysoka konkurencyjność. By jej sprostać niezbędne jest zbudowanie silnej pozycji na rynku. Pomóc w tym mogą badania rynku healthcare, dzięki którym firma otrzymuje informacje o swoich usługach, produktach, kooperantach, konkurentach, otoczeniu rynkowym, możliwych niszach rozwoju na rynku.

Wprowadzenie do badań rynku healthcare

Badaniami rynku healthcare zajmują się profesjonalne agencje badawcze, dysponujące odpowiednim zapleczem analitycznym i realizacyjnym. Badanie rozpoczyna się od ustalenia z firmą zlecającą tego, jakie aspekty mają zostać poddane procesowi badawczemu. Na jakie pytania badawcze poszukujemy odpowiedzi. Wśród obszarów badawczych można znaleźć: rynek leków Rx i OTC, preferencje zakupowe pacjentów, preferencje lekarzy i farmaceutów co do polecanych/przepisywanych leków, kształtowanie się cen, znajomość marki, wizerunek firmy, skuteczność strategii informacyjnej bądź marketingowej. Następnie należy ustalić grupę badawczą, czyli to, do kogo kierujemy badanie (pacjenci/klienci, lekarze, farmaceuci, przedstawiciele medyczni itp.). Potem decydujemy jakich metod i technik badawczych użyć i następuje faza konstrukcji scenariuszy bądź ankiet. Po niej nadchodzi etap realizacji, trwający – w zależności od potrzeb – od jednego dnia do kilku tygodni. itd. Co do metod i technik, do wyboru mamy dwie podstawowe metody: ilościową i jakościową. W ramach ilościowej możemy posłużyć się badaniem telefonicznym (CATI), ankietyzacją bezpośrednią ze wspomaganiem komputerowym (CAPI), ankietyzacją za pośrednictwem WWW (CAWI), bezpośrednią ankietyzacją papierową (PAPI). W ramach jakościowej do wyboru mamy: zogniskowane wywiady grupowe (FGI), indywidualne wywiady pogłębione (IDI), studia przypadku, badanie tajemniczy klient. W formie uzupełnienia można również zastosować analizę desk research.

Jak w sposób najbardziej efektywny wykorzystać wyniki przeprowadzonych badań

Badania rynku healthcare są bardzo przydatnym narzędziem menadżerów firm z branży medycznej i farmaceutycznej. Ich wyniki, jeśli badania przeprowadzono solidnie i rzetelnie, mogą przyczynić się do umocnienia pozycji danej firmy na rynku. Dzięki wynikom zaprezentowanym w przejrzysty i czytelny sposób, można zmodyfikować strategię cenową, produktową czy marketingową firmy, bądź zmienić całkowicie podejście do zarządzania. Należy pamiętać, że tylko znając preferencje konsumentów, możemy dopasować swoją ofertę do oczekiwań rynku.

Badania opinii pracowników w firmieNowatorskie oprogramowanie do badań telefonicznych (CATI-System)Umowa śmieciowa – egoizm państwowości, czy krok stronę pracownika?Skuteczne działaniaProgramy europejskieElementy wywierające wpływ na lokalne rynki pracyAnaliza wstępnaZrozumieć rynek i działaćDlaczego przeprowadza się badania pracowników?Badania rynku – to o nich musisz wiedziećPerspektywa w pracy socjologaSens badania satysfakcji pracownikówBadania satysfakcji pracowników metodą CAWIBadania opinii pracowników z dwóch perspektywBadanie opinii pracowników a realizacja celów rozwojowychSatysfakcja pracownika a poziom zadowolenia klientaJakie możemy wyróżnić techniki badań ankietowych?Jakie korzyści odniesiesz dzięki prowadzeniu badań tajemniczego klienta?Badania sondażoweBadania opiniiPłatne ankietyPlatformy informatyczne dla biznesuRozwiązania dla rynku healthcareJak bardzo przydają się badania marketingoweBadania satysfakcji pacjentówReklamowy sezonHow to properly conduct market research in PolandTajemniczy KlientBadania rynkuZamów badanieCo sprawia, że warto przeprowadzić badanie 360 stopni?Aplikacja - Test Kompetencji wsparciem procesu rekrutacjiKompetencje a dobór nowych pracownikówKilka informacji o badaniach satysfakcji pracownikówBadania, które usprawniają proces rekrutacjiTrzy podstawowe obszary badania satysfakcji pracownikówSystem P1 początki – certyfikacja podmiotuBadania rynku - 5 powodów, dla których warto je przeprowadzićBilans kompetencji - zalety badaniaBadania marketingowe - zgromadź informacje o konsumentachKonsultacje z logopedą onlineCzy lekarz online wypisuje recepty?4 korzyści wynikające z przeprowadzania badań marketingowychKiedy przeprowadzić analizę rynku?Łatwe metody samodzielnego przeprowadzania badań rynku
badania healthcarebadania marketingowe farmacjarynek farmaceutycznyrynek medycznybadania rynku farmaceutycznegobadania rynku healthcarebadania rynku medycznegobadania sektora healthcarebadanie rynku farmaceutycznegobadanie rynku medycznego
Copyright © 2018logo-biostat