Które płatki wybrać? Zdrowe musli, smakowite czekoladowe, klasyczne kukurydziane czy hipsterskie owsiane? Dzieci chcą takie, w których można znaleźć niewielki upominek, albo takie, które reklamuje zabawna i lubiana postać kreskówkowa. Do kupującej mamy przemawiają bardziej chrupiące musli z kawałkami słodkich suszonych owoców, natomiast panowie albo w ogóle ignorują płatki, albo wybierają miodowe kółeczka, bo kreskówkowy stworek na opakowaniu trzyma zrobione z nich ciężarki lub sztangę… Do kogo skierować reklamę? Czy da się pogodzić tę rodzinkę, wskazując jakieś środkowe wyjście? A może lepiej do każdego skierować inny produkt i liczyć na walkę charakterów, w której albo zwycięży najsilniejszy, albo na kolejnych zakupach zrealizuje się fantazje kolejnych członków rodziny?

Rynek zawiły i powikłany

Kampanie reklamowe płatków śniadaniowych nie należą do rzadkich gości w różnych źródłach przekazu medialnego, a pomysłowość specjalistów od marketingu w tej dziedzinie jest niemal nieograniczona. Żeby wyróżnić się na tym rynku potrzeba przemyślanych sposobów promocji, opartych o dogłębną diagnozę uwarunkowań rynku i dostosowanych do jasno sprecyzowanej grupy targetowej. Na spełnienie wszystkich tych warunków pozwolić może inwestycja w badania marketingowe FMCG (anglojęzyczny akronim pierwszych liter wyrażenia Fast Moving Consumer Goods – produkty szybkozbywalne).

Badacze i badani

Najbardziej interesującą cechą współczesnego konsumenta jest zaangażowanie, powiązane z łatwością diagnozowania swoich potrzeb i komunikowania ich. Mamy tu prawdopodobnie do czynienia z następstwem strategii promocyjnych spod znaku „bądź sobą”, których wpływ na klienta okazał się wywoływać pytania o wyznaczniki „bycia sobą” i w konsekwencji sprawił, że klienci poszukują towarów pozwalających im na wyrażanie własnej osobowości. W związku z tym, klienci dzisiaj oczekują wręcz współpracy z producentami, ponieważ postrzegają się od razu w roli eksperta: jeśli mam kupić coś, o czym mówi się, że jest dopasowane do mnie, to chcę mieć wpływ na proces dopasowywania. Z opinii swoich klientów korzystają od dawna firmy wiodące w swoich branżach, dzięki temu ich produkty już na wstępie uzyskują uwiarygodnienie, np. w postaci umieszczonej na opakowaniu produktu informacji o udziale konkretnej grupy klientów w procesie tworzenia i testowania produktu.

Agenci do zadań specjalnych

Badania uwzględniające udział klientów w postaci indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI) lub zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI) prowadzonych przez wykwalifikowanych moderatorów, należą do szerokiego wachlarza usług agencji oferujących badania marketingowe FMCG. Decydując się na usługi zewnętrznego podmiotu tej branży należy wziąć pod uwagę jej doświadczenie w realizacji projektów o jak najbardziej zbliżonym charakterze – jeżeli firma wykonywała dotychczas projekt badawczy dla konkurencji, dysponuje wynikami poprzedniego badania, które z pewnością skutecznie podpowiedzą niektóre obszary analiz i pozwolą zarysować wstępny obraz zagadnienia, niezbędny do zgodnej komunikacji pomiędzy oczekiwaniami zlecającego a możliwościami, jakie mogą zaoferować realizatorzy. Dobrą praktyką rynku badań marketingowych FMCG jest jak najściślejsze dostosowywanie się do preferencji klienta.

Badania opinii pracowników w firmieNowatorskie oprogramowanie do badań telefonicznych (CATI-System)Umowa śmieciowa – egoizm państwowości, czy krok stronę pracownika?Skuteczne działaniaProgramy europejskieElementy wywierające wpływ na lokalne rynki pracyAnaliza wstępnaZrozumieć rynek i działaćDlaczego przeprowadza się badania pracowników?Badania rynku – to o nich musisz wiedziećPerspektywa w pracy socjologaSens badania satysfakcji pracownikówBadania satysfakcji pracowników metodą CAWIBadania opinii pracowników z dwóch perspektywBadanie opinii pracowników a realizacja celów rozwojowychSatysfakcja pracownika a poziom zadowolenia klientaJakie możemy wyróżnić techniki badań ankietowych?Jakie korzyści odniesiesz dzięki prowadzeniu badań tajemniczego klienta?Badania sondażoweBadania opiniiPłatne ankietyPlatformy informatyczne dla biznesuRozwiązania dla rynku healthcareJak bardzo przydają się badania marketingoweBadania satysfakcji pacjentówReklamowy sezonHow to properly conduct market research in PolandTajemniczy KlientBadania rynkuZamów badanieCo sprawia, że warto przeprowadzić badanie 360 stopni?Aplikacja - Test Kompetencji wsparciem procesu rekrutacjiKompetencje a dobór nowych pracownikówKilka informacji o badaniach satysfakcji pracownikówBadania, które usprawniają proces rekrutacjiTrzy podstawowe obszary badania satysfakcji pracownikówSystem P1 początki – certyfikacja podmiotuBadania rynku - 5 powodów, dla których warto je przeprowadzićBilans kompetencji - zalety badaniaBadania marketingowe - zgromadź informacje o konsumentachKonsultacje z logopedą onlineCzy lekarz online wypisuje recepty?
badania rynkubadania marketingowebadania marketingowe FMCGFGIIDIMystery Clientbadania CATICAWICAPIbadania rynku FMCGbranża FMCGFMCGPAPIrynek FMCGusługi badawcze dla rynku FMCGusługi badawcze FMCG
Copyright © 2018logo-biostat