Sens badania satysfakcji pracowników

Współpraca to podstawa skutecznego łączenia kompetencji i doświadczeń, a co za tym idzie – budowania wspólnego sukcesu całej organizacji. Zadowolenie z relacji między pracownikami oraz ogólne zmotywowanie do pracy korzystnie przekładają się na wyniku uzyskiwane przez zatrudnionych. Jak zadbać o dobrą atmosferę w środowisku pracy oraz zmotywowanie do podejmowania jak najefektywniejszych działań? Odpowiedź na te pytanie dają badania pracownicze, a w tym szczególnie – badanie satysfakcji pracowników.

Po co nam usatysfakcjonowany pracownik?

Satysfakcja to subiektywne odczucie – w sferze zawodowej dotyczy zapewnianych warunków lokalowych/płacowych pracy, atmosfery w miejscu pracy, zakresu zadanych obowiązków itd. Katalog tych czynników jest jednak znacznie szerszy i często ma związek z indywidualnymi cechami zatrudnionych oraz uwarunkowaniami danego regionu. Niezależnie od samych aspektów warunkujących, usatysfakcjonowany i zmotywowany pracownik to swoista przewaga konkurencyjna firmy oraz jej ambasador – usprawnia przyciąganie i zatrzymywanie pracowników o wysokich kwalifikacjach.

Jak wnioskować o satysfakcji?

Badanie opinii i satysfakcji pracowniczej koncentruje się na pozyskaniu odczuć zatrudnionych, co do szeregu obszarów funkcjonowania organizacji. Dzięki temu pozwala ocenić ogólne zadowolenie pracowników z podejmowanej pracy zarobkowej, obejmujące takie sfery jak warunki pracy i jej organizację, kontakt z współpracownikami i przełożonymi czy stosowane sposoby motywowania (m.in. poprzez dodatkowe świadczenia). Pozyskanie opinii w tych obszarach pozwala rozpoznać obszary zarządzania kapitałem ludzkim stanowiące silną stronę funkcjonowania firmy oraz te, które demotywują do działania stąd wymagają poprawy. Stanowią zatem swoistą diagnozę obecnego stanu przedsiębiorstwa. Tym niemniej prócz powyższego, z racji iż satysfakcja warunkowana jest przez wiele czynników, badanie satysfakcji pracowników uwzględnia na ogół nie tylko pomiar obecnej sytuacji, ale także stanowi diagnozę konkretnych potrzeb i wymagań osób zatrudnianych wraz z uwzględnieniem źródła tych wymagań.

Jak prowadzić badania satysfakcji pracowniczej?

Badania satysfakcji pracowników prowadzi się z uwzględnieniem specyfiki zlecającego je przedsiębiorstwa i jego potrzeb – pomiar satysfakcji może objąć jedynie konkretnych pracowników, całe działy funkcjonalne jak i ogół zatrudnionych. Specyfika badania determinuje ponadto rekomendowaną metodologię – pomiar można zrealizować z wykorzystaniem metod jakościowych i ilościowych, a także uzupełnić o analizę danych zastanych, udostępnionych przez samą organizację. Dostosowalność metod i narzędzi prowadzi także do wyboru, czy badanie satysfakcji pracowników zrealizowane zostanie w siedzibie organizacji zlecającej (np. ankietyzacja PAPI) czy za pośrednictwem łącza internetowego (np. ankietyzacja CAWI).

Badania opinii pracowników w firmieNowatorskie oprogramowanie do badań telefonicznych (CATI-System)Umowa śmieciowa – egoizm państwowości, czy krok stronę pracownika?Skuteczne działaniaProgramy europejskieElementy wywierające wpływ na lokalne rynki pracyAnaliza wstępnaZrozumieć rynek i działaćDlaczego przeprowadza się badania pracowników?Badania rynku – to o nich musisz wiedziećPerspektywa w pracy socjologaSens badania satysfakcji pracownikówBadania satysfakcji pracowników metodą CAWIBadania opinii pracowników z dwóch perspektywBadanie opinii pracowników a realizacja celów rozwojowychSatysfakcja pracownika a poziom zadowolenia klientaJakie możemy wyróżnić techniki badań ankietowych?Jakie korzyści odniesiesz dzięki prowadzeniu badań tajemniczego klienta?Badania sondażoweBadania opiniiPłatne ankietyPlatformy informatyczne dla biznesuRozwiązania dla rynku healthcareJak bardzo przydają się badania marketingoweBadania satysfakcji pacjentówReklamowy sezonHow to properly conduct market research in PolandTajemniczy KlientBadania rynkuZamów badanieCo sprawia, że warto przeprowadzić badanie 360 stopni?Aplikacja - Test Kompetencji wsparciem procesu rekrutacjiKompetencje a dobór nowych pracownikówKilka informacji o badaniach satysfakcji pracownikówBadania, które usprawniają proces rekrutacjiTrzy podstawowe obszary badania satysfakcji pracownikówSystem P1 początki – certyfikacja podmiotuBadania rynku - 5 powodów, dla których warto je przeprowadzićBilans kompetencji - zalety badaniaBadania marketingowe - zgromadź informacje o konsumentachKonsultacje z logopedą onlineCzy lekarz online wypisuje recepty?4 korzyści wynikające z przeprowadzania badań marketingowychKiedy przeprowadzić analizę rynku?Łatwe metody samodzielnego przeprowadzania badań rynkuSegmentacja rynku | Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat®5 korzyści wynikających z badań CAWIPięć zasad w pisaniu ankietJak uniknąć popełnienia błędów pisząc pytania do ankiety?Jak przeanalizować zebrane dane w ankiecie?Depresja sezonowa. Kiedy światło gra na twoim nastroju.Wysokie ciśnienie krwi, bardzo powszechna chorobaBezdech senny - mimowolne przerwy w oddychaniu
badania pracownikówbadania opinii pracownikówbadania satysfakcji pracownikówbadania zadowolenia pracownikówbadanie satysfakcji pracownikówbadania pracowniczebadania HR
Copyright © 2018logo-biostat