Badanie opinii pracowników a realizacja celów rozwojowych
Przeprowadzanie badań, które są nakierowane na zwiększenie jakości obsługi klienta wiąże się w pewnej mierze z badaniami opinii pracowników. Procesy badawcze przeprowadza się w celu pozyskania wiedzy wiarygodnej, a więc takiej, którą będzie można wykorzystać w praktyce w celu osiągnięcia założonych celów rozwojowych.
Pracownik dostarczy wiedzę o tym jak jest
Mając na uwadze wzrastające wymagania w obszarze obsługi klienta zwraca się w szczególnej mierze uwagę na realizację standardów obsługi konsumentów. W celu sprawdzenia poziomu realizacji stawianych wymagań prtzeprowadza się m.in. badanie opinii pracowników. Dzięki niemu:
- można z powodzeniem wprowadzać nowe plany marketingowe;
- budować filozofię firmy opartej na konkretny wartościach;
- wzmocnić swoją pozycję względem konkurencji;
- dotrzeć do nowych odbiorców.
Pracownik podpowie co należy zmienić
Wszystkie pozyskane informacje w procesie badawczym, które można uznać za wartościowe i istotne w obrębie budowania strategii firmy są jednocześnie wiedzą o tym, co należy zrobić, aby osiągnąć sukces. Co więcej podejmowane działania można wzmocnić poprzez przeprowadzone badania, które uchwytu badane zjawisko od strony jakościowej, jak i ilościowej, co umożliwia ich pełne zobrazowanie. Zapoznanie się z opiniami pracowników pozwala na:
- zrozumienie innej perspektywy patrzenia;
- zapoznawanie się z potrzebami i oczekiwaniami;
- sprawdzenie efektywności dotychczasowych rozwiązań;
- tworzenie nowych modeli rozwiązywania pojawiających się problemów.
Dbać należy o pracownika, jak i klienta
W takim ujęciu badanie opinii pracowników można uznać za istotne źródło pozyskiwania informacji, które są niezbędne do rozszerzania podejmowanych działań. Mając na uwadze zachodzące zmiany w postawie konsumentów należy zauważyć, iź przestali oni być jedynie nabywcami, a stają się głosem w sprawie ważnych decyzji dotyczących firmy bądź przedsiębiorstwa. W takim razie znajomość opini pracowników pozwala na:
- ogólny scharakteryzowanie odbiorców rynku;
- określenie ich poziomu satysfakcji;
- wskazanie elementów wymagających natychmiastowej zmiany.
Przeprowadzone badania powinny wzmacniać
Wszelkie działania nakierowane na badania opinii pracowników powinny być wykonywane w zgodzie z etyczną strony procesów badawczych. W takich procesach bardzo ważne jest zachowanie zasady poufności. Przeprowadzone badanie powinno być pozytywnym impulsem do podejmowania decyzji mających na uwadze podniesienie jakości usług, a także przybliżających do realizacji założonego planu rozwojowego.